SEO Haarlem is het uitbesteden waard

SEO Haarlem is het uitbesteden waard

Je maakt een mooie website die er gelikt uitziet. Je hebt daarbij gebruik gemaakt van de mooiste foto’s en beelden die beschikbaar waren en leunt tevreden achterover. Laat de bezoekers maar komen, kunnen ze zien wat jij allemaal op je prachtige website in de aanbieding hebt. Ondernemers de zo denken, komen bedrogen uit. De bezoekersaantallen zijn laag en zullen dat ook blijven. Een website scoort namelijk alleen als die zoekmachine geoptimaliseerd is, in jargon wel SEO genoemd. SEO Haarlem zorgt ervoor dat die prachtig vormgegeven website bezoekers trekt.

In Nederland zoekt 95 procent van de mensen iets via Google op. Zoeken ze een gebruikte auto, dan wil jij als handelaar natuurlijk dat ze op jouw website uitkomen en bij jou een auto kopen. En dus moet je zorgen dat je hoog in de zoekresultaten van Google komt, liefst bij de eerste vijf. Maar hoe krijg je dat dan voor elkaar? Hoe zorg je ervoor dat die man of vrouw die een auto wil kopen op jouw website komt en zaken met jou doet? Welnu, dit doen bedrijven zoals Ranking Masters dus voor je door de website zo te maken dat Google de website hoog waardeert en de site dus hoog in de ranking plaatst. SEO Haarlem gebruikt daar speciale technieken voor. SEO kun je zelf toepassen, maar het proces vergt heel veel tijd en energie en als je het echt goed wilt doen, dan is specifieke kennis onontbeerlijk. SEO Haarlem is dan ook de beste optie.



Inrichten van website
Bedrijven zoals Ranking Masters zullen jouw site zo inrichten dat de bots van Google de website ‘snappen’, waarderen en hoog in de ranking plaatsen. Dit vraagt in eerste instantie om een website die technisch goed in elkaar steekt. Daarnaast zijn er een aantal factoren belangrijk om je website te optimaliseren en vrienden met Google te worden. De gebruikte technieken kunnen per dag verschillen. In de wereld van SEO is iets wat nu actueel en nieuw is, bij wijze van spreken morgen al weer verouderd. Behalve de techniek, is de inhoud van je website een belangrijke factor in het bereiken van een hogere positie in de zoekmachines. Met andere worden: de bezoekers moeten het antwoord vinden op de vraag die ze hebben, je website moet voldoen aan de vraagbehoefte. Vinden ze dat niet, dan haken ze meteen af en zie je ze ook niet snel weer terug en ben je een potentiele klant kwijt.

Informatieve teksten
Verder is gebleken dat content steeds belangrijker wordt. Bied de bezoekers informatieve, gemakkelijk lezende teksten die niet te kort zijn. Gebleken is namelijk dat dit extra bezoekers trekt. Goede SEO teksten zijn teksten die gebaseerd zijn op de voor jouw bedrijf essentiële zoekwoorden. Een vak apart overigens, want het schrijven van goede SEO-teksten – die ook door de bots van Google ‘begrepen’ worden- kan bepaald niet iedereen. Niet elke schrijver kan meteen ook goede SEO-teksten schrijven. De zoekwoorden die je samen met SEO Haarlem bepaald hebt, gelden als signalen voor de bots van Google die op die manier de teksten kunnen doorgronden en op hun manier begrijpen en er waarde aan kunnen hechten.

Kwaliteit is ook iets dat altijd geleverd moet worden Niet voor niets noemde Google, bij hoge uitzondering, kwaliteit en content als twee belangrijke zaken om op de juiste wijze SEO toe te passen. Kwaliteit is heel breed en zo dient het ook opgevat te worden. Content is behalve de al genoemde tekst ook het aanbieden van waardevolle video’s en bijvoorbeeld podcasts. De technieken die in de loop der jaren toegepast zijn, verdwenen soms even snel als dat ze kwamen. Snel scoren
Wat dat betreft hangt er ook altijd een zweem van geheimzinnigheid rondom zoekmachine optimalisatie. Zo was het tot een aantal jaren geleden mogelijk om grote pakketten links in te kopen van duistere afkomst om zo snel te scoren binnen de Google ranking. Want een zogenaamde backlink, een link die van een website naar jouw website verwijst, wordt door Google beschouwd als een blijk van waardering. Let wel, dan dienen het wel relevante en kwalitatief goede links te zijn. Hoe beter de website is die naar jouw website linkt, hoe hoger Google die link in zal schalen. Let op; Google prikt anno 2019 dwars door trucjes heen. Constateert Google dat er ineens wel heel veel links zijn en vermoedt het manipulatie, dan kom je heel simpel helemaal onderaan de ranking. En kom daar maar weer eens vandaan. Een ramp ook, want hoe fraai je website ook is, als niemand je website weet te vinden dan heb je er niet zo heel veel aan.



Conversie
Uiteraard biedt SEO tal van instrumenten die toegepast kunnen worden. Instrumenten die jij als autohandelaar niet kent of sterker; waar je nog nooit van gehoord hebt. Daarom ook is het gewoon verstandig om SEO uit te besteden aan partijen die er hun specialiteit van gemaakt hebben. Zonder specifieke kennis kun je wellicht de resultaten wel iets verbeteren, maar scoor je nooit optimaal binnen de Google ranking en laat je dus heel veel aspirant klanten lopen. Laat je dus conversie en omzet op straat liggen. Bovendien is een goed SEO traject een traject van de lange adem. Afhankelijk van de beginsituatie duurt het ergens tussen de drie en zes maanden voor je website helemaal geoptimaliseerd is. Snel scoren kan, maar gaat op den duur juist averechts werken. Als drukke autohandelaar ontbeer je bovendien de tijd en energie om je er in te gaan verdiepen en om het vervolgens ook nog eens toe te passen. En altijd geldt natuurlijk dat je als schoenmaker bij je leest moet blijven; je laat de medewerkers van SEO Haarlem immers ook niet jouw auto’s verkopen. Alleen door het uitbesteden van SEO bereik je wat je voor ogen hebt met je opvallende website, in andere gevallen blijft het niets meer dan een leuke website om aan je familie te laten zien maar waar je zakelijk dus niet uithaalt wat er wellicht wel inzit. En dat zou zonde zijn.

Geen reactie's

Geef een reactie