Google Adwords beter inzetten; tips & tricks!

Google Adwords beter inzetten; tips & tricks!

Google Adwords is een service van Google om sneller je doelgroep te bereiken door middel van tekstgebaseerde zoekadvertenties, grafische display-advertenties, YouTube-videoadvertenties en in-app mobiele advertenties. Je kunt veel instellen naar eigen wens en je hebt ook nog redelijk goed inzicht of de advertenties wel hun werk doen. Het weergeven van advertenties is gratis, je betaalt alleen als iemand echt op de advertentie klikt, je bedrijf belt of je video bekijkt. Ook kun je helemaal zelf beslissen wanneer je reclame maakt en wat je maximum budget is. Dit klinkt allemaal ideaal natuurlijk en als we kijken naar hoeveel bedrijven gebruik maken van Google Adwords is het blijkbaar ook echt zo. Maar hoe kun je nou Google Adwords het best inzetten? Hier heb je 3 tips & tricks die je kunnen helpen.

  1. Weet wie je wilt bereiken
    Het bereik van Google Adwords is erg groot en om dit beter in te kunnen zetten moet je goed weten wie je doelgroep is. Het lijkt een goed iets als veel mensen je advertentie zien maar uiteindelijk is het doel dat ze echt geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Dus maak een breed profiel op van je doelgroep. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de opties waaruit je kunt kiezen bij Google Adwords te bekijken. Wees kritisch maar niet te streng. Vergeet ook niet rekening te houden met je eigen doen en kunnen. Als je reclame maakt voor je webshop die alleen binnen Nederland pakketten verstuurd heeft het natuurlijk geen zin om reclame te maken voor geïnteresseerden die uit Brazilië komen. Of als je juist wereldwijd reclame wilt maken voor je service maar je website alleen in het Nederlands is, betaal je waarschijnlijk te veel voor wat je terug zult krijgen.
  2. Kies de juiste zoekwoorden en analyseer je zoekvolume

Zorg ervoor dat je zoekwoorden afstemt op wat je wilt bereiken. Bekijk het aanbod op je site en vergelijk je zoekwoordenlijst. Kijk wel uit welke termen je gebruikt. Ken de regels en zorg niet voor valse verwachtingen. Heb je zoekwoorden die vaak verkeerd geschreven worden? Dan kun je de verkeerde schrijfwijzes ook in je zoekwoordenlijst opnemen. Je kunt ook bepaalde zoekwoorden uitsluiten. Maak gebruik van de juiste zoekopdrachten bij de juiste zoektypen. Voor weinig gebruikte zoekopdrachten gebruik je ‘breed zoeken’ en ‘exact zoeken’ voor zoekopdrachten die je het grootste zoekvolume opleveren. Dit betekent dus dat je de lijst met zoekwoorden vaak genoeg moet analyseren zodat je kunt zien welke woorden zorgen voor een hoog zoekvolume en welke voor een lage zoekvolume en verwijder woorden met een laag zoekvolume. Google Adwords uitbesteden kan zodoende makkelijk zijn.

  1. Ken je uit met Google Adwords

Om Google Adwords beter in te zetten is het belangrijk dat je weet welke instellingen Google Adwords allemaal te bieden heeft. Google Adwords heeft veel hulpmiddelen en extra tools die je kunnen helpen bij het optimaliseren van je advertenties. Neem het serieus en maak tijd vrij om er even goed voor te zitten. Een goede basis zal zorgen voor meer efficiëntie.

Bron: ROIpartners – Online Marketing Bureau

Geen reactie's

Geef een reactie